نقش گوشی های ایمنی در كاهش سر و صدا

سر و صدا
کارفرمایان موظفند برای کارگرانی که در معرض صدایی با فرکانس ۸۵ دسی بل و بیشتر از آن هستند، برنامه هایی تدوین کنند، تا از آسیب به آن ها جلوگیری شود. خبر خوب این است که مشکلات شنوایی قابل پیش گیری هستند. کارفرماها می توانند از وسایل کم صدا تر استفاده کنند. منبع نویز ها را شناسایی کنند، آن ها را ایزوله کنند یا آن ها را به حداقل برسانند. همچنین با چالش اخیر اوشا، امکان ورود بهترین گوشی صداگیر به دنیای کار وجود دارد. طبق آمار ، سالانه ۲/۲۲ میلیون نفر از افراد شاغل در معرض صدای بسیار بلند در محیط کار هستند. از این تعداد حدود ۱۰ میلیون نفر، افت شنوایی را در اثر صدای بلند تجربه می کنند. کارفرمایان اغلب برای اینکه در مسائل مالی صرفه جویی کنند، از خرید تجهیزات ایمنی مانند محافظ شنوایی کارکنان خودداری می کنند. حزب کارگر اعلام کرده است، که در سال ۲۰۱۵ کارفرمایان ۵/۱ میلیون دلار برای خسارت و ۲۴۲ میلیون دلار برای جبران آسیب به شنوایی کارگران پرداخت کرده اند. صدا های بلند در طولانی مدت باعث آسیب جدی به شنوایی کارکنان می شود. این صدا های بلند در ابتدا به صورت کوتاه مدت آثارشان را نشان می دهند. به این صورت که کارکنان حس گرفتگی گوش یا ویز ویز می کنند، اما بعد از چند ساعت این آثار از بین می رود و در دراز مدت آثار بیشتری نشان می دهند، که به وضوح سطح شنوایی آن ها به شدت کاهش پیدا می کند. کاهش شنوایی تنها آثار مخرب صدای بلند نیست، بلکه در گذر زمان می تواند باعث آسیب های روحی و فیزیکی دیگری هم شود. علاوه بر کاهش شنوایی باعث کاهش تمرکز، کاهش خلاقیت و دشواری در برقراری ارتباط با دیگران در فرد نیز می شود؛ به دنبال این آثار ممکن است، حوادثی در محل کار روی دهد و همچنین بهره وری افراد کاهش پیدا کند.